Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Globalny rynek napojów będzie rósł o 10 proc.

Globalny rynek napojów będzie rósł o 10 proc.

Globalny przemysł produkcji napojów jest bardzo dynamicznym rynkiem wzrostowym. W roku 2011 wydatki na napoje osiągnęły wartość 803 mld euro. Według danych Instytutu Badania Rynku Euromonitor wydatki te będą rosły w najbliższych pięciu latach co roku o kolejne 10 proc. – powiedziała Beatrix Fraese, kierownik działu maszyn do produkcji napojów, VDMA Związek Niemieckich Producentów Maszyn i Urządzeń.

– Uwzględniając tylko przyczyny demograficzne: ludności świata wciąż nam przybywa, jednocześnie dynamicznie rozwijają się gospodarki narodowe – zwłaszcza w krajach szybko rozwijających się. Dochód rośnie, a tym samym wydatki na konsumpcję. Do tego dochodzi dotychczas niezaspokojony popyt w wielu krajach, w których spożycie na głowę jest średnio o 50 proc. mniejsze niż konsumpcja na rynkach tradycyjnych. Oznacza to, że wartość oraz wolumen handlu w przypadku napojów nadal rosną – z różnymi wskaźnikami wzrostu w poszczególnych regionach i sektorach – dodała.

Jak podaje przedstawicielka VDMA, światowy wolumen handlu napojami bezalkoholowymi rósł w ostatnich dziesięciu latach o 4% rocznie i w 2011 roku wyniósł 467 mld litrów. Do 2016 roku, według prognoz Instytutu Badania Rynku Euromonitor, sprzedaż wzrośnie o kolejne 24 proc.

Największy udział w sprzedaży napojów bezalkoholowych przypada na wodę butelkowaną. Dla tego segmentu rynku spodziewany jest również najsilniejszy przyrost. W przypadku napojów gazowanych wzrost ten jest raczej umiarkowany. Powodem tego jest fakt, że konkurują one z innymi napojami bezalkoholowymi – sokami owocowymi, RTD Tea czy azjatyckimi specjałami, które wykazują dwucyfrowe wskaźniki wzrostu.

– W centrum wymagań stawianych przez konsumentów wobec napojów bezalkoholowych – i to w odniesieniu do wszystkich sektorów – znajduje się coraz częściej korzyść dla zdrowia. Dlatego delikatna obróbka w celu zachowania smaku i witamin, jest decydująca w przypadku produkcji produktów wysokiej jakości. Dzięki technologii aseptycznego napełniania na zimno przemysł oferuje rozwiązanie umożliwiające produkcję bardziej naturalnych i bogatszych w witaminy napojów – skomentowała Beatrix Fraese.

Jej zdaniem, także napoje typu ice tea przeżywają niesamowity rozkwit: jakość tych produktów także zależy w dużej mierze od zastosowanej technologii.

 

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 12.04.2013 roku