Kartony do płynnej żywności mają coraz więcej zastosowań

portalspozywczy.pl

- Polski rynek kartonów do płynnej żywności ma duży potencjał wzrostu, co wynika nie tylko z prostego porównania "zużycia" kartonów na głowę mieszkańca w Europie Zachodniej i w Polsce, ale także ze wzrostu świadomości społecznej odnośnie zalet kartoników, w tym przede wszystkim rozwojowi dbałości o właściwe odżywianie się - w kartoniki jest przecież pakowana nisko przetworzona i wartościowa żywność, taka jak soki i mleko - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Michał Rosa, prezes zarządu Fundacji ProKarton.

Zdaniem Michała Rosy, nie bez znaczenia jest fakt, iż z uwagi na swoje doskonałe funkcje ochronne kartoniki minimalizują marnotrawstwo żywności, a także posiadają niski współczynnik obciążenia środowiska naturalnego (np. niski w porównaniu do innych opakowań ślad węglowy, wykorzystywanie w produkcji surowców odnawialnych).Jak dodaje, innowacje, które stale towarzyszą kartonikom, to jedna z ich przewag nad konkurencyjnymi rozwiązaniami.

- Innowacje to nie tylko coraz to bardziej wymyślne kształty opakowań, ułatwiające ich użycie konsumentom, nie tylko zmieniające się sposoby zamykania kartoników ułatwiające ich wielokrotne otwieranie i zamykanie, ale także ciągle doskonalona technologia przetwarzania i nalewania. Nowe pomysły na karton to także nowe pola zastosowań kartoników, jak np. pakowanie nie tylko płynów, ale także produktów półpłynnych i stałych takich jak np. przecier pomidorowy, groszek, fasolka i inne warzywa, ser feta, pokarm dla zwierząt domowych a nawet cukier - mówi prezes Fundacji Prokatron.

- Stosunkowo młodym i perspektywicznym segmentem jest żywność gotowa do spożycia. Można oczekiwać, że ten segment rynku będzie szybko rósł w Polsce. Kartony na pewno znajdą na nim swoje miejsce - dodaje.


Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 07.04.2014 roku