Hiszpania promuje warzywa w Europie

Pod hasłem "We Care, You Enjoy" dwie hiszpańskie organizacje HORTYFRUTA (Międzybranżowa Organizacja Andaluzyjskich Owoców i Warzyw) oraz PROEXPORT (Stowarzyszenie Producentów i Eksporterów Owoców i Warzyw z Regionu Murcii) rozpoczęła trzyletnią kampanię promującą spożycie warzyw - podaje FAMMU/FAPA.

Kampania skierowana jest przede wszystkim do ludzi młodych i ma zachęcić ich do spożywania większej ilości warzyw w swoich gospodarstwach domowych. Łączny koszt trwania kampanii oszacowano na około 3,0 mln euro, z czego 50 proc. współfinansuje Komisja Europejska, a pozostałe 30 proc. Hiszpańskie Ministerstwo Rolnictwa i 20 proc. obydwie organizacje, które wnioskowały o tą kampanię.

Kampania przeprowadzona będzie we wspomnianym okresie na terenie Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Austrii. Nadrzędnym celem kampanii jest promowanie unijnych warzyw jako zdrowe i bezpieczne dla konsumentów, a szczególna uwaga zostanie zwrócona przede wszystkim na pomidory, słodką paprykę, ogórki, sałatę oraz brokuły.

 

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 26.03.2012r.