Polskie jabłka zdobywają świat

Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl

Dzięki kampaniom promocyjnym na Ukrainie i w Rosji, Polska zwiększa eksport owoców, głównie jabłek, do tych krajów. Ale sektor sadowniczy skłania się także ku nowym rynkom - Azji Północnej, krajów Zatoki Perskiej czy Kanady. W planach jest także podbicie nieosiągalnych do tej pory Chin i Indii. Już dziś wiadomo, że 2013 r. będzie kolejnym rekordowym rokiem w eksporcie polskich jabłek.

Właśnie mija pierwszy rok trzyletniej unijnej kampanii "Jabłko Każdego Dnia", która realizowana jest na terenie Federacji Rosyjskiej i Ukrainy z inicjatywy Związku Sadowników RP . W maju zaproszono przedstawicieli tamtejszej prasy i biznesu (sieci handlowych oraz dużych importerów) na study tour w regionie grójeckim. - Już od roku prowadzimy kampanię medialną - w internecie, prasie kobiecej czy tytułach o zdrowiu i urodzie. Kończymy też akcje w dużych sklepach. Wprowadziliśmy małą modyfikację planów promocyjnych, tak by drugi rok z rzędu móc uczestniczyć w jesiennych targach World Food Moscow. Z ubiegłym roku polskie stoisko cieszyło się olbrzymim zainteresowaniem i mamy nadzieję powtórzyć ten sukces. Ta kampania powinna znacznie przyczynić się do wzrostu eksportu polskich owoców, głownie jabłek, na Ukrainę i do Rosji. Są to dla nas rynki szczególnie interesujące, ponieważ rokrocznie rośnie tam spożycie jabłek - komentuje Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP i poseł z ramienia PSL.

Jak przyznaje, polskie jabłka mają ogromną szansę na podbój rynków Europy Wschodniej, ponieważ cieszą się tam bardzo dobrą opinią. Dodatkowo polscy producenci wzbogacają ofertę i sukcesywnie podnoszą jakość owoców.

Cały artykuł znajdziecie Państwo w poniższym linku.

 

Źródło: http://www.portalspozywczy.pl/klik/nlt/portalspozywczy_1637_324.html?http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/teksty/,86095.html z dnia 17.05.2013 roku