Uczestnictwo w targach Gulfood 2011

W ramach programu „Targi Gulfood w Dubaju”, na którego realizację KUPS uzyskał 50% dofinansowania ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, zorganizowany został udział przedstawicieli polskiego przemysłu owocowo-warzywnego w Międzynarodowych Targach Spożywczych Gulfood 2011, które odbyły się w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie) w dniach 27.02.2011-02.03.2011r.

Do udziału w targach zaproszone zostały wszystkie chętne firmy z branży owocowo-warzywnej. Na potrzeby programu, Stowarzyszenie KUPS wyprodukowało także katalogi branżowe dot. polskiej branży owocowo-warzywnej, w tym sokowniczej. Materiały te zostały wyprodukowane w języku angielskim i przetransportowane do Dubaju. Rozdawane były podczas targów oraz spotkań biznesowych. Katalog, poza opisem potencjału i oferty polskiej branży owocowo-warzywnej, zawierał również oferty poszczególnych podmiotów tej branży.
 Organizacja udziału przedstawicieli polskiej branży owocowo-warzywnej w targach Gulfood w Dubaju miała na celu:
 • zaistnienie polskiej oferty przemysły owocowo-warzywnego w świadomości odbiorców rynku arabskiego,
 • nawiązanie przez polskich przedsiębiorców branży owocowo-warzywnej kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi rynku arabskiego (i nie tylko),
 • zwiększenie możliwości zbytu dla produktów polskiej branży owocowo-warzywnej.
 Dwa pierwsze cele zostały z całą pewnością spełnione, a realizacja trzeciego wymaga czasu i dalszych rozmów i kontaktów. Podczas targów, KUPS nawiązał kontakt z  ponad 70 firmami branży owocowo-warzywnej i sokowniczej z całego świata (głównie z regionu krajów arabskich).
 Biorąc udział w targach, swą obecnością i materiałami, promowaliśmy przede wszystkim polskie soki zagęszczone, polskie mrożonki z owoców i warzyw oraz inne przetwory owocowo-warzywne, w tym również same krajowe owoce i warzywa. Ponadto (głównie poprzez przygotowany katalog) promowana była polska branża owocowo-warzywna w całej swej rozciągłości i różnorodności. Stowarzyszenie poszukiwało partnerów biznesowych z rynku arabskiego, którzy mogliby być zainteresowani polskimi produktami branży owocowo-warzywnej. Informowaliśmy o zaletach produktów i możliwościach polskiej branży i korzyściach płynących z nawiązania współpracy z polskimi przedsiębiorcami. Przedstawiciele firm uczestniczący w targach nawiązali bezpośredni kontakt z potencjalnymi odbiorcami i kontrahentami. Uczestnicy projektu, którzy wzięli udział w targach mieli także możliwość zapoznania się z lokalną ofertą handlową, jaką prezentują detaliści w Dubaju.
 Wszyscy uczestnicy wzięli udział w konferencji pt. Gulfood Briefing & Networking Event, organizowanej przez Dubai Chamber of Commerce and Industry (Izbę Przemysłowo – Handową w Dubaju), podczas której nie tylko wysłuchano wystąpień prelegentów, ale również skorzystano z możliwości uczestnictwa w spotkaniach biznesowych inicjowanych przez Izbę.
 Niezwykle ważne dla KUPS było spotkanie z Monther Al Harthi– Prezesem Arab Beverages Association oraz Mouriną Jazzar - Sekretarz Generalną tego stowarzyszenia.
 Spotkanie z polskimi przedsiębiorcami z rynku arabskiego (rezydentami w Zjednoczonych Emiratach Arabskich) przybliżyło uczestnikom delegacji lokalne warunki handlowe.
 Szereg indywidualnych spotkań uczestników delegacji doprowadził do poznania potencjalnych partnerów handlowych lub też odnowienia kontaktów.

 Liczymy, że nawiązane na targach Gulfood kontakty oraz zdobyta wiedza, przyczynia się do rozwoju polskiego przemysłu sokowniczego i owocowo-warzywnego.

1299848825

Gulfood 2011

1299849049

Gulfood 2011..

1299849549

Gulfood 2011...

1299849636

Gulfood 2011....