Juice Summit 2015 po raz trzeci

W dniach 7-8 października 2015 roku po raz trzeci odbył się Juice Summit 2015 – Konferencja organizowana przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Soków (AIJN), przy współpracy z SGF, EQCS  oraz IFU. W konferencji uczestniczyło ponad 500 osób z całego świata związanych z całą branżą sokowniczą: producenci soków, nektarów i napojów, producenci soków zagęszczonych, przedstawiciele firm opakowaniowych, producenci urządzeń i linii technologicznych, przedstawiciele świata nauki oraz wielu organizacji branżowych.

Podczas konferencji poruszane były zagadnienia związane z: rozwojem rynku soków – amerykańskim, europejskim i afrykańskim, z łańcuchem dostaw surowców – jabłek, pomarańczy, winogron i owoców tropikalnych, odpowiedzialnością społeczną CSR branży sokowniczej oraz zagadnieniami technicznymi (technologia, jakość, kontrola), jak również aktywnością promocyjno – informacyjną kategorii soków.

W obradach konferencji zwrócono szczególną uwagę na aktywność Stowarzyszenia KUPS.

Przedstawiciel Canadean przedstawiając trendy spadku spożycia soków w ostatnim roku w całej Europie, z wyjątkiem Turcji i Polski podkreślił rolę dużej aktywności branżowych kampanii promocyjnych w Polsce oraz docenił rolę Stowarzyszenia KUPS jako organizacji branżowej w edukowaniu i promowaniu zdrowego trybu odżywiania, opartego na idei 5 a day i innych działaniach wspierających branżę sokowniczą.

Na uwagę zasługuje fakt podpisania podczas Juice Summit porozumienia pomiędzy kierownictwem AIJN, CitrusBR i Tetra Pak odnośnie realizacji wspólnej kampanii PR na rzecz ochrony i poprawy dobrego wizerunku soków pomarańczowych.