Kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku” rozpoczęta!

„5 porcji warzyw, owoców lub soku” – pod takim hasłem 18 lutego w Warszawie odbyła się konferencja prasowa inaugurująca program społeczny organizowany przez Stowarzyszenie Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).

Na spotkaniu z mediami w warszawskiej Villi Foksal przedstawiciele organizatorów akcji – prezes Julian Pawlak (KUPS) i prezes Władysław Łukasik (Agencja Rynku Rolnego), oraz zaproszeni eksperci (dr Agnieszka Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie oraz prof. Witold Zatoński z Fundacji Promocja Zdrowia) wyjaśniali zaproszonym gościom, dlaczego tak ważne dla naszego zdrowia jest spożywanie pięciu porcji owoców i warzyw lub soku dziennie. Informowali także, że sok stanowić może właśnie jedną z tych porcji. Ponadto przedstawiono wyniki badań społecznych przeprowadzonych w grudniu przez IQS & Quant Group świadczących o tym jak mało Polki i ich dzieci spożywają tych produktów. Wyniki badań dowodzą, że prowadzenie takich działań jest konieczne. Spotkanie prowadził Maciej Orłoś.

 Program „5 porcji warzyw, owoców lub soku” bazuje głównie na działaniach edukacyjnych prowadzonych na szeroką skalę w całym kraju i trwających dwa lata, do 2010 roku. Działania, do których należy m.in. kampania reklamowa w mediach (TV, prasa, Internet) wsparta działaniami PR mają na celu dotarcie do jak największej liczby osób i zachęcenie do urozmaicania swojej diety owocami, warzywami i sokami.
 Od niedawna w ogólnopolskich stacjach TV możemy oglądać spot promujący kampanię społeczną „5 porcji warzyw, owoców lub soku”, która kierowana jest do matek i dzieci. Spot reklamowy przedstawia Załogę 5 (Kapitan Soko, Zwiadowca Marchewaka, Szeregowy Ben Banan, Brokuł, Doktor Jabłek), która wybiera się w codzienną misję, aby pomóc mamie w dostarczeniu 5 porcji warzyw, owoców lub soku dla jej dziecka. Reklama w sposób humorystyczny i emocjonalny zachęca do spożywania 5 porcji owoców, warzyw oraz soków dziennie, jak również uświadamia co może być „porcją”.
 Na potrzeby programu została stworzona również strona internetowa poświęcona kampanii (www.5porcji.pl). Główną jej zaletą jest podział na strefę dla mam i strefę dla dzieci, w których obie grupy mogą znaleźć coś, co szczególnie je zainteresuje. Sekcja dla mam obfituje w porady i informacje dotyczące zdrowia i żywienia, porady kulinarne i ciekawostki, a strefa dla dzieci zawiera gry i zabawy o owocowo-warzywnym charakterze.

 Kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku” potrwa do jesieni 2010 r. Jej budżet wynosi 2 mln euro na dwa lata. Finansowana jest ze środków europejskich, budżetu państwa oraz członków Stowarzyszenia KUPS – w tym firmy z Grupy Maspex Wadowice (głównie Tymbark). Kampania jest jedynym tego typu projektem, który otrzymał dofinansowanie z Komisji Europejskiej w ubiegłym roku.

1236771646
Uczestnicy konferencji
1236771686
Prelegenci konferencji