Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Kto jest liderem na rynku soków w Polsce?

Kto jest liderem na rynku soków w Polsce?

Euromonitor Int. / PM

Z danych Euromonitor Int. wynika, że pod względem ilości sprzedaży w 2013 roku liderem rynku soków, w którego skład wchodzą soki odtworzone, soki NFC oraz nektary (zawierają powyżej 25 proc. zawartości soku), jest marka Tymbark z Grupy Maspex. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się odpowiednio: Hortex oraz Fortuna (Agros Nova).

Nie jest to zaskoczeniem, gdyż te trzy koncerny od lat zajmują podium w rynkowych zestawieniach. Euromonitor nie podaje nam jednak szczegółowo udziałów rynkowych tych marek czy firm – jedynie pozycję na tle konkurencji w 2013 roku.

Kolejne miejsca w zestawieniu największych marek sokowych zajmują odpowiednio: Kubuś (Maspex) oraz Costa od firmy Hortex.

W kategorii soki odtworzone 100 proc. liderem jest oczywiście brand Tymbark, a wiceliderem – Fortuna. Trzecie miejsce należy do Horteksu, więc tu na podium wystąpiły przetasowania. Czwarte miejsce należy do Cappy (Coca-Cola), a piąte – do marki Tarczyn (Agros Nova).

Czołówka producentów z segmentu nektarów (napoje zawierające 25-99 proc. soku) jest kompletnie zdominowana przez trzech gigantów. Pierwsze i drugie miejsce należą do marek Grupy Maspex – Kubusia (numer jeden) i Tymbarku. Trzecie miejsce to Hortex, a kolejne to dwie marki Agros Novy – Pysio i Fortuna.

Nieco już inaczej wygląda zestawienie największych marek w segmencie soków NFC (nie z koncentratu). Tu liderem jest Marwit, a wiceliderem Słoneczna Tłocznia. Na trzecim miejscu uplasował się brand Cymes od Victoria Cymes. Dopiero czwartą pozycję zajmuje Maspex z marką Tymbark. Na piątej pozycji znalazła się marka Bio Food z segmentu żywności ekologicznej.

Jak już podawał portalspozywczy.pl za Euromonitor Int. w tym roku cały rynek soków osiągnie wartość prawie 6 mld zł (5,998 mld zł). W kolejnych latach będzie rósł po 0,5 proc. Tymczasem kategoria soków świeżych (NFC) wciąż rośnie i będzie się zwiększała – zarówno wartościowo, jak i ilościowo.

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 31.10.2014 roku