Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Marwit inwestuje. W 2013 r. firma wyda na rozwój ok. 37,5 mln zł

Marwit inwestuje. W 2013 r. firma wyda na rozwój ok. 37,5 mln zł

Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl

– W 2013 firma Marwit zakończyła inwestycje w podległej jej grupie producenckiej Witmar. – Inwestycja ta polegała na oddaniu zespołu chłodni do przechowywania warzyw oraz linii do ich sortowania i przygotowania. Łącznie koszt inwestycji w 2013 r. w Witmarze wyniósł ok. 37,5 mln zł. W 2014 r. główne inwestycje to nowy program dedykowany do obsługi i rozliczenia dystrybucji oraz program operacyjny ERP. Łącznie zainwestujemy ok. 6 mln zł – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maciej Jóźwicki, prezes Marwitu.

Jak tłumaczy Maciej Jóźwicki, od 2001 roku firma korzysta z dotacji unijnych. Jednak – jak podkreśla – inwestycje nie byłyby jednak możliwe bez środków własnych i kredytu bankowego.

Prezes przyznaje, że firma Marwit nie wyklucza pozyskania finansowania z zewnątrz. – Wciąż przyglądamy się i analizujemy rynek funduszy i giełdę – potwierdza.

Firma obserwuje także rynek pod kątem akwizycji. – W 2010 r. Marwit przejął Ogrody Natury. W tej chwili uważnie obserwujemy rynek, skupiając uwagę na sektorze zdrowej żywności. To, na czym się koncentrujemy to obszar działania firmy. Jej funkcjonowanie powinno oscylować wokół zagadnienia zdrowej żywności. To najważniejsza dla nas kwestia – podkreśla Maciej Jóźwicki.

Produkty Marwit są obecne w większości dużych polskich miast. Firma rozwija sprzedaż w Polsce, nie ma planów wejścia do innych krajów. – W tej chwili tylko mieszkańcy Polski mogą cieszyć się smakiem naszych produktów. Z doświadczenia wiemy, że w zależności od kraju przyzwyczajenia zakupowe mieszkańców Europy są zróżnicowane. Nasze świeże soki, które mają krótki termin przydatności nie spotkałyby się więc z zainteresowaniem konsumentów w krajach, których mieszkańcy wybierają się na zakupy raz w tygodniu – komentuje prezes.

W ramach rozwoju sprzedaży w Polsce, Marwit zamierza rozwijać portfolio produktów. – Obserwując stagnację na rynku soków świeżych, oczywistym kierunkiem rozwoju sprzedaży jest rozbudowa portfolio i obsadzanie kolejnych, jeszcze niezagospodarowanych segmentów produktowych. Pracujemy nad nowymi produktami i już w najbliższym półroczu będzie można zobaczyć na rynku nowe kategorie z naszego portfolio. Nie chcę jednak jeszcze zdradzać, jakie to będą produkty – mówi Maciej Jóźwicki.

Marwit jest liderem na polskim rynku niepasteryzowanych soków świeżych. W swojej ofercie ma również Owocudo – sok typu smoothie, Marwitki- małe marchewki, mieszanki Sałat Raz Dwa Trzy oraz Surówki Premium.

– Rynek soków świeżych ustabilizował się. Przewiduję, że taka sytuacja utrzyma się przez najbliższe 3-5 lat. Zupełnie inaczej zachowuje się rynek surówek, który rośnie. W przypadku naszej firmy jest to dynamika na poziomie ponad 30 proc. rocznie. Dodać należy, że ten rynek jest mocno rozdrobniony i należy spodziewać się w najbliższych latach przynajmniej częściowej jego konsolidacji – mówi prezes.

Dodaje, że rynek sałat jest rynkiem przyszłościowym. – Przewiduję, że w ciągu najbliższych 2-3 lat będzie rósł w stopniu 5-10 proc. rocznie, natomiast później powinna nastąpić poważna zmiana i wzrost tej branży w kolejnych latach nawet 40-50 proc. w skali roku – mówi Maciej Jóźwicki.

W 2013 roku minęło 20 lat działalności firmy na rynku. Jak podkreśla prezes, kiedy w 1993 roku Marwit rozpoczynała swoją działalność, produkcja wynosiła 600 butelek soków.

Podległe Marwitowi przedsiębiorstwo Witmar Sp. z o.o. powstało w 2007 roku. W chwili obecnej posiada status Wstępnie Uznanej Grupy Producentów Warzyw i Owoców. Jest jedną z największych grup producenckich zajmujących się warzywami działających w Polsce.

 

 

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 28.10.2013 roku