Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Soki wracają na ścieżkę wzrostu

Soki wracają na ścieżkę wzrostu

Branża wierzy, że rynek nie będzie się kurczył. W dół ciągnęły go marki własne sieci. Na rynku soków, nektarów i napojów przez ostatnie lata się nie przelewało, ale producenci są przekonani, że spadki mają już za sobą.

– O ile w zeszłym roku [październik 2010 – październik 2011, dane AC Nielsen – red.] rynek skurczył się ilościowo o 12,2 proc., o tyle w tym roku [październik 2011 – październik 2012 – red.] spadek wyniósł 4 proc. – wylicza Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).

Co ciekawe, dużo wyższy spadek sprzedaży (ilościowo) odnotowały w ubiegłym roku produkty ekonomiczne – sprzedawane pod markami własnymi sieci. Z danych KUPS (AC Nielsen) wynika, że również ten rok kończy się dla nich spadkiem o 11,2 proc.

Cały artykuł znajdziecie Państwo w poniższym pliku.

 

Źródło: Puls Biznesu z dnia 21.12.2012 roku