Branża
Branża > Informacje dla branży > Konferencje, seminaria, szkolenia > Targi Polagra Food, 8-10 maja 2018

Targi Polagra Food, 8-10 maja 2018

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków objęło patronatem Targi Polagra Food – dobra żywność, trendy, innowacje i biznesowe spotkania, które odbędą się w dniach 8-10 maja 2018 roku.

Targi POLAGRA FOOD to dla branży spożywczej zwiastun trendów konsumenckich, kompleksowy przegląd ofert producentów oraz promocja branży spożywczej i jej otwartości na potrzeby zgłaszane przez konsumentów. Wydarzenie stanowi miejsce prezentacji nowatorskich rozwiązań i produktów wysokiej jakości, a przede wszystkim otwiera nowe kierunki dla rozwoju biznesu.

We wrześniu ponad 200 firm dostarczających na rynek wyroby mięsne, mleczarskie, przetwory owocowo-warzywne, słodycze, przekąski, herbaty, napoje i alkohol zaprezentowało swoją ofertę na targach Polagra Food w Poznaniu. O uwagę zwiedzających zabiegały produkty mogące pochwalić się tradycyjną metodą produkcji, brakiem konserwantów, fosforanów czy glutaminianu sodu jak i te, które wyróżniała niska kaloryczność, duża zawartość witamin czy opakowanie typu convenince. Nie brakowało też zdrowych przekąsek, nawet tak nietypowych jak wodorosty o smaku bekonu, gotowych do spożycia dań oraz bardziej wyrafinowanych smaków jakie gwarantują chociażby włoskie sery, hiszpańskie wędliny, cejlońskie herbaty, węgierskie przetwory pomidorowe i ryby poławiane w litewskich wodach.

Tegoroczna Polagra Food okazała się prawdziwym festiwalem smaków i żywności przygotowywanej pod grupy odbiorców z różnymi preferencjami (prowadzących aktywny tryb życia, nietolerujących laktozy, smakoszy ceniących tradycyjne smaki itp.). Na takie właśnie wydarzenie czekają co roku menedżerowie placówek detalicznych i firm zajmujących się dystrybucją żywności na rynku B2B, odpowiedzialni za pozyskanie asortymentu atrakcyjnego dla współczesnych konsumentów. To czas smakowania, testowania i rozmów o współpracy.

A co dają targi wystawcom? Polagra Food od lat może poszczycić się mocno biznesową formułą i to jest właśnie główny walor tego wydarzenia. Stoiska wystawców odwiedzają przede wszystkim przedstawiciele kadry menedżerskiej sieci handlowych, małoformatowych sklepów spożywczych, hurtowni spożywczych i firm zajmujących się dystrybucją żywności. Tak precyzyjnie dobrane grono zwiedzających to jedyna w swoim rodzaju okazja do zaprezentowania produktów, których głównym kryterium oceny jest przecież smak i przekonania do nich osób odpowiedzialnych za zakupy. Od lat przywiązujemy ogromną wagę do tego, by Polagra Food była odwiedzana przez przedstawicieli branży spożywczej decydujących o zatowaraniu półek sklepowych. To jeden z priorytetów w naszych działaniach marketingowych, by targi co roku stawały się przestrzenią specjalną, na której buduje się fundamenty pod duże kontrakty, otwiera drzwi do nowych grup odbiorców, kreuje pomysły na nowe produkty. Nasze starania w tym zakresie doceniają zarówno duże firmy produkcyjne, jak i start-upy, wchodzące na rynek z żywnością innowacyjną. – mówi Edyta Bonin-Kanikowska, Dyrektor Projektu Polagra Food.

Warto podkreślić, że organizatorzy wydarzenia koncentrują działania promocyjne nie tylko na rynku polskim, ale również poza granicami kraju. Takie możliwości dają nowoczesne kanały promocji oraz autorski program Hosted Buyers, w ramach którego, już od kilku lat, Poznań odwiedza kadra kierownicza dużych grup hurtowni, sieci supermarketów, importerów lub dystrybutorów produktów spożywczych z całego świata. Program Hosted Buyers to bardzo starannie przemyślana koncepcja łącząca  potrzeby eksportowe zgłaszane przez polskich producentów z zapotrzebowaniem rynków zagranicznych. Finał, czyli konkretne spotkania podczas samych targów, poprzedza kilkumiesięczna kampania promocyjna, której odbiorcami są kupcy z całego świata. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska, Dyrektor Projektu Polagra Food

Kolejna Polagra Food już w dniach 8-10 maja 2018. Nowa data i formuła wydarzenia ma stanowić pakiet korzyści, zarówno dla producentów żywności, jak i jej dystrybutorów, łączyć potrzeby obu grup i finalnie doprowadzić do kooperacji.

Więcej informacji: www.polagra-food.pl.