Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > W ponad połowie sklepów są problemy z prawidłowymi cenami. Inspekcja Handlowa podsumowuje 2020 rok

W ponad połowie sklepów są problemy z prawidłowymi cenami. Inspekcja Handlowa podsumowuje 2020 rok

W 56 proc. sklepów wykryto nieprawidłowości z oznaczeniem cenowym towarów. Głównym problemem był brak wyliczonej ceny jednostkowej towaru – wynika z danych opublikowanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

W zeszłym roku Inspekcja Handlowa skontrolowała 2 232 przedsiębiorców. Składało się na to 1079 placówek detalicznych, 559 placówek należących do sieci handlowych, 330 placówek, w których przedsiębiorcy prowadzili działalność usługową, 135 placówek gastronomicznych, 56 myjni samochodowych, 28 stacji benzynowych, 25 parkingów oraz 20 placówek, w których przedsiębiorcy prowadzili działalność usługową w zakresie hotelarstwa.

Nieprawidłowości związane z cenami stwierdzono u niemal połowy z nich (1 115 przedsiębiorców). Jaki był rozkład, jeżeli chodzi o poszczególne rodzaje działalności? Błędy stwierdzono w 607 placówkach detalicznych, 305 placówkach należących do sieci handlowych, 87 placówkach gastronomicznych, 75 placówkach, w których przedsiębiorcy prowadzili działalność usługową, 12 myjniach samochodowych, na 16 stacjach benzynowych, 8 parkingach i w 5 placówkach, w których przedsiębiorcy prowadzili działalność usługową w zakresie hotelarstwa.

Biorąc pod uwagę liczbę przedsiębiorstw, w których wykryto uchybienia w stosunku do ogólnej liczby firm w danej branży, w których przeprowadzono kontrolę, najgorzej wypadły sklepy detaliczne oraz stacje paliw. W tej pierwszej grupie błędy stwierdzono w 56 proc. placówek. W przypadku stacji wynik wyniósł 57 proc.