Czwarta edycja popularnego programu informacyjno-edukacyjnego „5 porcji warzyw, owoców lub soku” przynosi efekty – w 2015 roku pierwszy raz od lat wzrosła liczba Polaków sięgających po warzywa, owoce i soki
04.01.2016
Kategoria: Konsumenci
Celem realizowanej przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku” było zachęcenie Polaków do częstszego sięgania po te zdrowe produkty. I chociaż spożycie warzyw, owoców i soków w naszym kraju jest ciągle poniżej zaleceń ekspertów ds. żywienia, to wraz z zakończeniem czwartej edycji kampanii widać, że działania przynoszą pozytywne efekty – po raz pierwszy od wielu lat wzrosła liczba Polaków sięgających po warzywa, owoce i soki*.
„Jest dla nas bardzo dużą satysfakcją, że w 2015 roku wzrosła liczba Polaków regularnie sięgających po soki. Fakt ten cieszy nas podwójnie, ponieważ Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków od lat konsekwentnie angażuje się w projekty, których celem jest budowanie prawidłowych postaw żywieniowych Polaków, ze szczególnym podkreślaniem roli warzyw, owoców i soków w diecie. I chociaż wiemy, że przed nami ciągle bardzo dużo pracy, bo pomimo ogólnego wzrostu przeciętnie Polak ciągle spożywa za mało warzyw, owoców i soków, to jednak czujemy radość, że nasze działania prowadzone konsekwentnie od kilku lat przynoszą pozytywne efekty” – powiedział Julian Pawlak, Prezes Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.
W mijającym roku kampania prowadzona była w prasie, Internecie, radiu i telewizji. Przez cały rok Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków dzieliło się wiedzą z zakresu prawidłowo zbilansowanej diety oraz mierzyło się z mitami funkcjonującymi na temat soków, zachęcało i podpowiadało jak w praktyce dnia codziennego stosować zasady zdrowego odżywiania. Akcja uzyskała poparcie niezależnych ekspertów z opiniotwórczych instytucji odpowiedzialnych za kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych Polaków, którzy przez cały rok wspierali działania komunikacyjne. W promocję regularnego spożywania warzyw, owoców i soków zaangażowały się również osoby znane i lubiane – Katarzyna Glinka i Andrzej Polan.
„Zaangażowanie w działania edukacyjno-informacyjne grupy ekspertów z niezależnych, opiniotwórczych ośrodków odpowiedzialnych za kształtowanie prawidłowych postaw żywieniowych Polaków, to dla nas również wielki sukces. Współpraca ta jest potwierdzeniem, że poruszane w kampanii tematy mają kluczowe znaczenie dla zdrowia Polaków” – dodała Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.
Kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku” finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców
i Warzyw oraz Sponsorów – członków KUPS. Za całościową realizację kampanii odpowiadała Agencja Rebel Media.
*Dane IERGIŻ z badania gospodarstw domowych, za 2014 rok