Kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku” podsumowuje wyniki działania
07.05.2014
Kategoria: Konsumenci
W dniu 6 maja na terenie ogrodów restauracji Boathouse w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podsumowująca wyniki kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku” – projektu o charakterze prospołecznym, o wyjątkowo znaczącym impakcie medialnym, którego celem jest propagowanie właściwego stylu życia, z uwzględnieniem przede wszystkim prawidłowej zbilansowanej diety, bogatej w warzywa i owoce. Projekt jest realizowany z sukcesem na terenie Polski i Rumunii, zakończy się we wrześniu 2014 roku.
W konferencji prasowej udział wzięło 30 dziennikarzy z polskich mediów – głównie prasy zdrowotnej, poradnikowej i life style, a także mediów elektronicznych o charakterze informacyjnym. Z ramienia Stowarzyszenia Krajowej Unii Producentów Soków, inicjatora i organizatora kampanii, w konferencji uczestniczyli i odpowiadali na pytania dziennikarzy: Julian Pawlak – Prezes KUPS oraz Barbara Groele – Sekretarz Generalny KUPS. Z ramienia Agencji Rynku Rolnego, instytucji monitorującej kampanię „5 porcji warzyw, owoców lub soku”, w spotkaniu udział wziął Piotr Kondraciuk (Dyrektor Biura Promocji Żywności ARR), a w debacie uczestniczyli także eksperci: prof. dr hab. Maria Koziołkiewicz z Politechniki Łódzkiej, dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska z Collegium Medium UJ oraz Andrzej Polan – jeden z najsłynniejszych szefów kuchni w Polsce i kreator smaków. Konferencję prowadziła Iwona Schymalla – lubiana dziennikarka, specjalizująca się w tematyce prozdrowotnej, Redaktor Naczelna MEDEXPRESS.PL oraz Marta Pawłowska z agencji MG Network.
Zebranym gościom przedstawiono podsumowanie działań kampanii, której spoty telewizyjne zobaczyło 100% populacji Polski i 97% populacji Rumunii, co w połączeniu z kampaniami prasowymi, aktywnościami w środowisku internetowym oraz spotkaniami z ekspertami, przyczyniło się do wzrostu świadomości społecznej na temat potrzeby i benefitów regularnego spożywania warzyw i owoców w postaci 5 dziennych porcji, z których jedna może być zastąpiona sokiem 100%. O wzroście świadomości świadczą wyniki badań CATI, zrealizowanych w listopadzie 2013 roku w Polsce i Rumunii, o których rozmawiali zebrani w Boathouse dziennikarze i organizatorzy, podkreślając głęboką zasadność podobnych kampanii ogólnokrajowych i międzynarodowych, prowadzonych z taką konsekwencją i impaktem jak kampania realizowana przez KUPS.
Konferencja prasowa podsumowująca działania kampanii na terenie Rumunii odbędzie w Bukareszcie w dniu 21 maja br.
W linku prezentujemy film „5 porcji warzyw, owoców lub soku” w przedszkolach