Konferencja prasowa inaugurująca rozpoczęcie kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku
12.03.2012
Kategoria: Konsumenci
W dniu 6 marca 2012 roku w restauracji Villa Foksal w Warszawie odbyła się konferencja prasowa rozpoczynająca drugą edycję kampanii promocyjno – informacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku”.
Konferencję poprowadziła Ewa Podolska z Radia TOK FM. Z ramienia organizatorów uczestniczyli przedstawiciele Zarządu KUPS, Prezes Julian Pawlak i Wiceprezes Romuald Ozimek.
Swoją obecnością konferencję zaszczycili goście z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Dariusz Goszczyński, Zastępca Dyrektora w Departamencie Rynków Rolnych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Katarzyna Siekierska, Naczelnik Wydziału Wsparcia Mechanizmów Promocji MRiRW oraz z Agencji Rynku Rolnego – Agnieszka Czubak z Biura Promocji Żywności.
Przed rozpoczęciem kampanii ZenithOptimedia Group Sp. z o.o. przeprowadził badania, które wykazały aż 89% matek deklaruje świadomość, że warzywa i owoce należy spożywać przynajmniej 3 razy każdego dnia, a 59% matek potwierdza, że owocowo-warzywne porcje są źródłem zdrowia. 57% matek ma świadomość tego, że owoce i warzywa można uzupełnić w diecie pijąc soki, a ponad 70% uważa, że soki to produkty bezpieczne i wysokiej jakości. Ponadto badania wykazały, że rodzice nie do końca mają świadomość nt. dobroczynnego działania warzyw i owoców. Tylko 32% matek wie, że błonnik reguluje trawienie w sposób naturalny, aż 28% nie ma wiedzy jakich korzyści dostarcza on organizmowi. Zaledwie 2% przyznaje, że błonnik wspomaga walkę z otyłością. Ponadto 26% badanych nie wie, jakie znaczenie dla organizmu człowieka ma żelazo, natomiast ponad 83% zgadza się ze stwierdzeniem, że witamina C wspomaga naturalną odporność organizmu.
Eksperci dr inż. lek. med. Dariusz Włodarczyk z SGGW, dr n. med. Agnieszka Jarosz z IŻŻ oraz aktorka, matka dwójki dzieci Magdalena Kumorek odpowiadali na pytania dziennikarzy.
W konferencji prasowej wzięło udział 33 dziennikarzy z prasy kobiecej i parentigowej, zdrowotnej, ogólnopolskiej i branżowej. Przybyli również dziennikarze radiowi i telewizyjni.
Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) uzyskało finansowanie z Komisji Europejskiej i budżetu Rzeczpospolitej Polski oraz dofinansowanie ze środków funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Budżet kampanii przewidziano na 3,8 mln euro netto. Koszty niekwalifikowane pokryją członkowie Stowarzyszenia (firma Tymbark). Kampania będzie trwała 3 lata, zasięgiem obejmując rynek rumuński i polski.
Program odpowiada charakterowi programu społecznego. Nie będą promowane żadne marki produktów i nazwy firm. W kampanii zaplanowano promowanie głównie owoców i warzyw krajowych. Kontynuacja kampanii ma uświadomić i przekonać zarówno dorosłych jak i dzieci do jedzenia warzyw i owoców oraz picia soków pięć razy dziennie. Z badań wynika, że tylko kilka procent z nas spożywa zalecane 5 porcji!
Głównym celem kampanii prospołecznej „5 porcji warzyw, owoców lub soku” jest zwiększenie świadomości na temat łatwej i zdrowej diety oraz zachęcenie do wdrożenia jej w życie. Dlaczego akurat 5 porcji? Ponieważ według ekspertów, jest to optymalna dawka witamin i mikroelementów niezbędna dla dobrego stanu naszego organizmu. Wystarczy naprawdę niewiele, aby zrobić coś dobrego dla samopoczucia i zdrowia – jedna porcja to średniej wielkości owoc, warzywo. Jedną porcję można zastąpić szklanką soku. Łatwo jest dodać po jednej porcji warzyw do trzech posiłków w ciągu dnia, a pomiędzy nimi schrupać jabłko lub marchewkę i wypić sok.
W poniższym linku można znaleźć prezentację przedstawioną podczas spotkania z dziennikarzami.