Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Co najchętniej wybierają konsumenci? Jakie wody, soki oraz napoje zimne i energetyki?

Co najchętniej wybierają konsumenci? Jakie wody, soki oraz napoje zimne i energetyki?

Zaglądamy w najnowszy raport FMCG Brands We Shop przygotowywany przez BLIX i Cantar. W badaniu wzięło udział 2306 smart shopperów, korzystających z aplikacji BLIX. Sprawdzimy na jakie marki postawili, jeżeli chodzi o wody gazowane i niegazowane, soki i napoje niegazowane, napoje gazowane, a także napoje energetyczne.

Wyniki kolejne, siódmej już edycji badania FMCG Brands We Shop by BLIX & Kantar to nowe światło na zmieniające się preferencje i zachowania konsumentów. – Wzrost kosztów życia skłania ich do częstszego porównywania cen pomiędzy sklepami, zwłaszcza wśród najstarszej grupy respondentów. Badani coraz częściej poszukują również promocji. Niemniej jednak, to nie sama w sobie cena jest głównym czynnikiem wpływającym na wybór – to bardziej value for money. Klienci oczekują wartości za wydane pieniądze – uważa Kamila Sondej – Digital Research Executive w sondażowni Kantar.

Wody, napoje, soki

Jeżeli chodzi o wody gazowane i niegazowane badani klienci najchętniej sięgają po Żywiec Zdrój (29 proc.), a potem kolejno po Cisowiankę (27 proc.), Muszyniankę (26 proc.) oraz markę własną dyskontów Biedronka – Polaris (26 proc.). 47 procent badanych kupujących wody marki Primavera kupuje też wody marki Żywiec Zdrój.

W badaniu brały udział brandy: Alcalia, Auchan, Cisowianka, Dobrowianka, Evian, Jurajska, Kinga Pienińska, Kropla Beskidu, Krynica Zdrój, Kubuś Waterrr, Mama i ja, Muszynianka, Nałęczowianka, Nestle Pure Life, Oaza, Ostromecko, Piwniczanka, Polaris, Primavera, Rodowita, Saguaro, San Pellegrino, Skarb Życia Muszyna, Staropolanka, Ustronianka oraz Żywiec Zdrój.

Soki i napoje niegazowane

Tutaj palmę pierwszeństwa dzierży Tymbark (27 proc.), zanim jest Oshee (21 proc.), a potem biedronkowa marka – Riviva (20 proc.). Warto dodać, że 38 procent badanych, którzy kupują soki napoje niegazowane Tymbark, wybiera również produkty firmy Oshee.

W badaniu brały udział brandy: 4move, Bracia Sadownicy, Cappy, Caprio, Coconaut, Dawtona, Dr Witt, Fortuna, Frugo, FuzeTea, Garden, Herbapol, Hortex, Kubuś, Lipton Ice Tea, Marwit, Nestea, Oshee, Powerade, Pure Plus – My Aloe, Pysia, Riviva, Solevita, Tarczyn, Tymbark, Vital Fresh, Wosana.

Napoje gazowane

Tutaj dyskontowe marki własne musiały ustąpić pola światowym brandom. Bez większego zaskoczenia jest miejsce pierwsze. Jest na nim Coca Cola (41 proc.), potem Pepsi (30 proc.), a następnie Sprite (18 proc.). Podkreślmy, że 68 procent konsumentów wybierających Pepsi, sięga również po jej głównego konkurenta – Coca Colę.

W badaniu brały udział brandy: 7 Up, AHA, Bracia Sadownicy, Coca-Cola, Cola Original, Dr Pepper, Fanta, Freeway, Hoop Cola, Kinley, Mirinda, Mountain Dew, Orangina, Oranżada Hellena, Pepsi, Schweppes, Sprite, Tymbark, Zbyszko 3 Cytryny.

Napoje energetyczne

Przechodzimy do ostatniej grupy produktowej, jaką są popularne energetyki. W TOP 3 marek znajdują się kolejno: Black Energy Drink (19 proc.), Tiger (15 proc.), Monster Energy oraz Red Bull (oba produkty po 12 proc.). Konsumenci, którzy wybrali Red Bulla, kupują też Black Energy Drink (55 proc. badanych) i Tigera (43 proc.).

` W badaniu brały udział brandy: 4Move, Be Power, Black Energy Drink, Burn, Coca Cola Energy, Dr Witt, Dzik Energy, Frugo Wild Punch, Monster Energy, Oshee, Red Bull, Rockstar, Shell V-Power, Tiger, V-Max, Verva, Warka Energy 0,0%, XL Energy.

www.wiadomoscihandlowe.pl