Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Nadawcy mieli ograniczyć reklamy skierowane do dzieci. KRRiT ocenia ich działania po 5 latach

Nadawcy mieli ograniczyć reklamy skierowane do dzieci. KRRiT ocenia ich działania po 5 latach

Porozumienie nadawców telewizyjnych w zakresie reklamy żywności skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia przyniosło zaskakująco pozytywne efekty – podsumowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Porozumienie weszło w życie 5 lat temu.

– To zbiór zasad, których realizacja nie czyni przegranych i wygranych. Są tylko wygrani. To ważne, zwłaszcza, że stawką tej współpracy było i jest dobro dziecka – powiedział na konferencji prasowej podsumowującej działania, na której zaprezentowano raport z monitoringu porozumienia, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski.

Porozumienie obowiązuje od 1 stycznia 2015 r. W głównej części samoregulacji ustalono, jakie produkty będą mogły być reklamowane przy audycjach kierowanych do dzieci poniżej 12. roku życia, a jakie nie. Zawarli je nadawcy telewizyjni, KRRiT, Polska Federacja Producentów Żywności oraz Związek Stowarzyszeń Rada Reklam.

W publikacji KRRiT “Reklamy żywności w programach dla dzieci poniżej 12 roku życia” opublikowano podsumowanie działań. “Przeprowadzona analiza pozwala na stwierdzenie, że nadawcy programów dla dzieci podjęli przyjęte zobowiązanie rezygnując z emisji reklam słodyczy, napojów i słonych przekąsek” – podsumowała KRRiT o oceniła, że w programach dla dzieci nadawano znacznie mniej reklam żywności niż w programach uniwersalnych.

“Mniej optymistycznie sprawa wygląda w przypadku reklam towarzyszących audycjom dla dzieci nadawanych w programach uniwersalnych. Pojawiały się tam reklamy produktów objętych zakazem, w szczególności słodyczy i napojów bezalkoholowych” – czytamy w raporcie. “Warto zauważyć, że przyjęta samoregulacja, ograniczając reklamy produktów niekorzystnych dla zdrowego odżywania, nie przeciwdziała promocji marek kojarzonych z tego typu produktami, czego przykładem mogą być reklamy lokali fast-foodów” – stwierdziła KRRiT. Jednak całe porozumienie podsumowane zostało pozytywnie, jako wspólne działanie mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu nadawców na dzieci.


www.wiadomoscihandlowe.pl