Napojowa fuzja. Powstaje nowy gracz na polskim rynku
30 czerwca 2023 r. firmy Bracia Sadownicy i Victoria Cymes sfinalizowały transakcję, na mocy której działając już jako Grupa, umocnią swoją pozycję w kategorii soków i napojów. Spółki pozostają na rynku jako oddzielne podmioty. W pierwszej fazie konsolidacja odbędzie się na poziomie kluczowych procesów i kultury organizacyjnej.
- Połączenie firm Bracia Sadownicy i Victoria Cymes zmienia układ sił w kategorii soków, nektarów i napojów na polskim rynku.
- Jedna z najsilniejszych bezpośrednich dystrybucji produktów w Polsce i podwojenie obrotów w ciągu trzech lat to główne cele biznesowe połączonych podmiotów.
- Nowa Grupa odpowiada na potrzeby konsumentów i planuje zbudowanie platformy produktów zdrowych, naturalnych i rzemieślniczych.
Bracia Sadownicy I Victoria Cymes łączą siły
Celem biznesowym Grupy jest podwojenie obrotu w ciągu trzech lat (w bieżącym roku estymowane jest około 200 mln zł przychodów) oraz zbudowanie jednej z najsilniejszych i najbardziej sprawnych bezpośrednich dystrybucji produktów świeżych w Polsce, jako jednej z kluczowych przewag konkurencyjnych. Prezesem Zarządu Grupy został Adam Jędrzejewski, założyciel marki Bracia Sadownicy. Lech Krukowski, dotychczasowy wiceprezes zarządu firmy Victoria Cymes, objął funkcję Doradcy Zarządu.
„Połączenie dwóch firm o charakterze rodzinnym pozwoli nam rozwijać się na większą skalę, ale jednocześnie zachować kameralność i lokalność. Jesteśmy przekonani, że dwa różne pokolenia, dwie różne energie, ale ten sam cel i co najważniejsze – te same wartości, wyniosą obie firmy na zupełnie inny poziom. Chcemy jak najlepiej wykorzystać własne silne moce sprzedażowe i jeszcze mocniej rozwinąć sieć dystrybucji, aby docierać ze świeżym produktem do sklepów, zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym, w każdym zakątku Polski.” – mówi Adam Jędrzejewski, założyciel marki Bracia Sadownicy.
Ambitne plany nowej Grupy
Strategia portfelowa zakłada pozostanie obecnych marek Bracia Sadownicy i Victoria Cymes, jak również powstanie nowej marki, pozwalającej na wejście w nowe kategorie produktowe, w których spółki zamierzają się rozwijać.
„Po połączeniu chcemy wejść w nowe kategorie produktowe, które pozwolą nam w pełni wykorzystać możliwości dystrybucyjne. Naszym celem jest budowanie platformy produktów świeżych, naturalnych i zgodnych z filozofią neocraft, gdzie kluczowa jest autentyczność i właściwe zrozumienie oczekiwań współczesnych konsumentów. Nie chcemy konkurować z koncernami – chcemy budować własną ścieżkę rozwoju. Najpierw jednak uporządkujemy ofertę obu firm w sposób pozwalający uniknąć kanibalizacji produktów, a jednocześnie zbudować szerokie portfolio produktów z różnym pozycjonowaniem cenowym.” – mówi Aleksandra Głuchowska, Członek Zarządu spółek Bracia Sadownicy i Victoria Cymes.
Dziś konsumenci zdecydowanie większą uwagę przywiązują do racjonalnego wydawania pieniędzy. Z drugiej zaś strony nie odwrócimy już trendu związanego ze zdrowym żywieniem czy chociażby zrównoważonym działaniem na rzecz środowiska. Naszym zdaniem, ludzie nie przestaną sięgać po produkty jakościowe, mniej przetworzone, jednak z większym rozsądkiem będą podchodzić do zakupów i marnotrawstwa żywności. Liczymy na pokolenie Z, które jest zainteresowane zdrowymi, ciekawymi produktami i bardzo często potrafi przekształcić produkty niszowe w produkt masowy. Jako producenci musimy oczywiście liczyć się z tym, że istnieje próg cenowy, którego przekroczyć nie można, więc naszym zadaniem będzie utrzymanie określonego poziomu ceny, ale przy zachowaniu jakości produktów. – dodaje Adam Jędrzejewski.
Więcej w linku: www.portalspozywczy.pl