Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Prezes Agros Nova: Wojna cenowa pomiędzy sieciami utrzyma się

Prezes Agros Nova: Wojna cenowa pomiędzy sieciami utrzyma się

PJ, portalspozywczy.pl

– Na rynku możemy zaobserwować walkę cenową pomiędzy wszystkimi sieciami handlowymi. To zjawisko przekłada się na producentów, co niekiedy prowadzi do lekkiej farsy, bowiem toczona jest walka absolutnie o każdy grosz – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes Agros Nova.

– Niejednokrotnie w jakiejś małej, lokalnej sieci pojawia się gazetka, pod którą podłożona jest tylko jedna paleta produktu, nie wiadomo skąd wzięta, możliwe, że nawet na stracie. Sieci handlowe odnoszą się później do faktu, że taka gazetka się ukazała. To powoduje dość dużo nerwów i stresów po obu stronach stołu negocjacyjnego – zauważa Sypek.

Zdaniem prezesa Agros Nova, nie ma sensu kruszyć kopii o przysłowiowe dwa grosze w tę czy w tamtą stronę, bowiem na koniec dnia nie ma to znaczenia. Konsument tego typu różnicy w cenie nawet nie zauważa, a jedynymi osobami, które ją dostrzegają, są ludzie obserwujący statystyki w serwisach monitorujących ceny.

Szef grupy Agros Nova uważa, że wojna cenowa pomiędzy sieciami w najbliższym czasie utrzyma się. – Nic nie wskazuje na to, aby było inaczej. Sądzę, że w najbliższej przyszłości nic nie spowoduje, żeby nagle ktoś zmądrzał na tyle, aby realizować normalną, długoterminową strategię, zamiast walczyć o każdy grosz – tłumaczy.

Jak twierdzi Sypek, na polskim rynku cały czas mamy więcej sieci handlowych, niż będzie ich w finalnym modelu, jaki wyłoni się w naszym kraju. – Obawiam się więc, że presja cenowa na producentów ciągle będzie miała miejsce. Niestety, nie ma u nas rynku rosnącego, a wręcz odwrotnie. Jak wynika z badań GfK, większość hipermarketów jest na minusie. Robią więc one wszystko, aby tę tendencję odwrócić. Przekłada się to między innymi na presję w stosunku do kupców – zauważa prezes Agros Nova.

– Jedyne narzędzie walki o klienta, jakie sieci zauważają, to cena. Sieciom wydaje się, że konsument widzi tylko cenę, a nie zauważa innych czynników. Tymczasem prawda jest odmienna, pozostałe czynniki decydujące o decyzjach zakupowych są równie ważne – tłumaczy Sypek.

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 09.10.2014 roku