Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Raport UOKiK nt. jakości marek własnych. Najlepiej wypadły Auchan, Carrefour, Lidl, Tesco i Biedronka

Raport UOKiK nt. jakości marek własnych. Najlepiej wypadły Auchan, Carrefour, Lidl, Tesco i Biedronka

W porównaniu do roku 2008 niemal dwukrotnie poprawiła się jakość produktów żywnościowych oferowanych przez sieci handlowe pod własną marką – ocenia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w raporcie, prezentującym wyniki najnowszej kontroli Inspekcji Handlowej. Najlepiej wypadły soki, wody oraz miody. Gorzej natomiast przetwory owocowe i mięsne.

Produkty oferowane pod marką własną są coraz częściej kupowane przez konsumentów i oferowane przez super- i hipermarkety. W 2011 roku zdecydowana większość tych sklepów posiadała w ofercie co najmniej jeden rodzaj produktu oznaczony marką własną. Ponadto produkty marek własnych miały 12,8 proc. udział w koszyku spożywczym – pokazuje badanie Nielsen przeprowadzone w okresie luty 2010 – marzec 2011.

W przeciwieństwie do produktów konkretnych producentów, marki własne odnotowały 18 proc. wzrost sprzedaży. – Dlatego Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK regularnie kontroluje jakość oraz oznakowanie tych towarów – w 2011 roku przeprowadzona została już piąta kontrola – tłumaczy UOKiK.

W badaniu najgorzej wypadły Kaufland (11,8 proc. zakwestionowanych partii z powodu jakości bądź błędnego opisu) i Lewiatan (11,2 proc.). Najlepiej: Lidl (5,1 proc. produktów zawierało nieprawidłowości), Tesco (5,7 proc.) i Biedronka (6,1 proc.).

Cały artykuł znajdziecie Państwo w popniższym linku.

 

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 23.01.2012r.