Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Wiceminister gospodarki na FRSiH: Więcej funduszy na promocję polskich towarów i producentów za granicą

Wiceminister gospodarki na FRSiH: Więcej funduszy na promocję polskich towarów i producentów za granicą

portalspozywczy.pl

Ilona Antoniszyn-Klik, podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki RP zapewniła podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014, że będzie dużo więcej funduszy na promocję polskich towarów, w tym żywności, za granicą. – Planujemy pewnego rodzaju reorganizację wydatków na promocję. Skierujemy pieniądze na nowe kierunki – głównie kraje Afryki i Azji – dodała.

Ilona Antoniszyn-Klik podkreśliła, że samej promocji polskich towarów nie robi rząd, ale przedsiębiorcy, którym administracja ma tylko pomagać i ułatwiać działalność. – Ważna jest organizacja rynku. W rozmowach z zagranicznymi kontrahentami musimy operować dużymi liczbami, a przy obecnym rozdrobnieniu rynku, jest to niemożliwe – powiedziała.

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki RP podkreśliła, że jej resort organizuje obecnie szereg programów i inicjatyw, aby wspierać eksport polskiej żywności. Jednym z nich jest program “Innowacyjny rozwój”. – Bez innowacji nie będziemy w stanie sprzedawać w satysfakcjonujących dla nas cenach. Nie możemy uczestniczyć w procesie międzynarodowej wojny cenowej. Ale możemy wspierać innowacyjne rozwiązania. W tym programie jest miejsce także dla rynku spożywczego – powiedziała. – Musicie mieć pomysły, które my możemy ułatwić Wam sprzedać – podkreśliła Antoniszyn-Klik.

Resort gospodarki chce także wspierać inwestycje firm spożywczych za granicą – szczególnie w krajach o dużym potencjale rolnym. – Mamy już kilka udanych projektów w tym temacie. Dyplomacja gospodarcza może aktywnie pomagać przedsiębiorcom – dodała.

Ilona Antoniszyn-Klik zaakcentowała także, że resort pomaga również w inwestycjach krajowych firm w Polsce. Przykładem jest możliwość otwierania nowych zakładów spożywczych w strefach ekonomicznych.

Jedną z najnowszych inicjatyw resortu jest ta powstała we współpracy z Grupą PTWP, wydawcą serwisów portalspozywczy.pl, dlahandlu i magazynu “Rynek Spożywczy”. Chodzi o inicjatywę informowania branży spożywczej o nowych dostępnych rynkach zagranicznych. Ponadto zapowiedziała, że w przyszłym roku zostaną uruchomione dodatkowe środki na spotkanie handlowe B2B.

Minister Sawicki dopowiedział także, że w planach rządowych jest skupienie dyplomacji gospodarczej wokół 4-5 centów w świecie obsługujących poszczególne regiony, które zajmą się ich kompleksową obsługą w kwestiach eksportu i współpracy podmiotów gospodarczych, w tym firm spożywczych.

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 16.10.2014 roku