Stanowisko KUPS w związku z publikacją w Newsweek
STANOWISKO
W związku z publikacją w tygodniku „Newsweek” pt. „Troll zagląda do Sejmu” uprzejmie informujemy, że:
Współpraca Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków z Agencją ART Media była prowadzona w zakresie organizacji konferencji prasowej w dniu 17 grudnia 2018 r. oraz bieżącej komunikacji z mediami. Nie zlecaliśmy tej Agencji, ani żadnemu innemu podmiotowi prowadzenia kampanii w social mediach, a co za tym idzie nic nam nie wiadomo o działalności kont, o których wspomina Newsweek. Jedyną aktywnością w social mediach był oficjalny profil KUPS na Twitterze (@kups_official). Na profilu publikowane były wyłącznie treści informacyjne, retweety publikacji medialnych, informacje na tematy wartości odżywczych soków, nektarów i napojów oraz tweety okolicznościowe.
Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) nie zlecało przygotowania dokumentów (analiz, badań, raportów itp.) Instytutowi Staszica. Raport Instytutu Staszica dotyczący powyższego tematu poznaliśmy z jego publikacji w Internecie i w mediach. Jeżeli chodzi o zamówienia opinii – zamawialiśmy dwie: jedną prawną, a drugą w międzynarodowej firmie konsultingowej. Obie ekspertyzy zamówione zostały do użytku wewnętrznego i nie były nigdzie publikowane.
Stowarzyszenie KUPS nigdy nie współpracowało z agencją Cat@Net. O istnieniu wymienionej agencji oraz jej działalności dowiedzieliśmy się od dziennikarzy Newsweeka. Jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem dezinformowania użytkowników platform internetowych i szerzenia nienawiści w Internecie oraz podejmowania tego typu działań.
Pragniemy podkreślić, że pod powszechnie publikowanym Stanowiskiem Organizacji Producentów Rolnych oraz Przemysłu Przetwórczego w przedmiocie planowanej zmiany stawki podatku VAT na napoje zawierające co najmniej 20% soku owocowego, poza KUPS podpisało się 7 organizacji producentów owoców i warzyw oraz dodatkowo deklarację poparcia podpisało około 220 organizacji, grup producenckich, firm i rolników indywidualnych.
Wszystkie czynności prowadzone przez KUPS były i są transparentne oraz zgodne z zasadami współżycia społecznego. Nie jest rolą KUPS zaangażowanie i bycie stroną w polityczno-medialnych rozgrywkach, które zostały przedstawione we wspomnianym artykule.
Z poważaniem
Julian Pawlak
Prezes Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków