Dyrektor ARR: Fundusze promocji integrują branżę
Dzięki funduszom promocji łatwiej jest poszczególnym branżom zebrać pieniądze na działania promocyjne i uzyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej. Oprócz tego, integrują one branże, wymuszają współpracę i porozumienie – mówi Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności Agencji Rynku Rolnego.
Co ważne – mówi Kondraciuk – zaczynają także współpracować ze sobą organizacje producentów i przetwórców. Widać to na przykładzie programu „Jabłka Każdego Dnia” oraz na przykładzie programu „Mam kota na punkcie mleka”, który został zgłoszony przez organizacje przetwórców i producentów mleka.
Mówiąc o działaniach promocyjnych polskiej branży spożywczej, szef biura promocji, zaznaczył, że uzyskujemy na ten cen coraz więcej unijnych pieniędzy, ale także nauczyliśmy się je lepiej wykorzystywać. – Pojawia się efekt synergii w prowadzonych działaniach. Jeśli na jakimś rynku promujemy np. jabłka, to przy okazji pokazujemy także inne nasze produkty. Doskonałym przykładem jest zakończony program Marchewka, który promując soki owocowe na rynku rumuńskim i bułgarskim, spowodował również większe zainteresowanie polskimi owocami i innymi artykułami spożywczymi.
Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 04.10.2012 roku