Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Polskie jabłka w ofensywie

Polskie jabłka w ofensywie

W tym roku Polska jest jedynym krajem, który ma nadwyżki jabłek. Zostaliśmy liderem na europejskim rynku jabłek, co daje nam szanse na łatwiejszy eksport tych owoców po wyższych cenach. O działaniach, które mają na stałe umieścić polskie jabłka na zagranicznych stołach dyskutowano podczas koncerencji poświęconej kampanii promocyjno – infromacyjnej „Jabłka Każdego Dnia”.

– Zdecydowaliśmy się na promocję jabłek na rynkach wschodnich, ponieważ Rosja i Ukraina należą do największych importerów tych owoców, a unijne jabłka, ze względu na swoją jakość, są znane i cenione na całym świecie – podkreślił na wstępie swojej wypowiedzi Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Choć unijne, w tym także polskie, jabłka już są znane i chętnie spożywane za wschodnią granicą, to prowadzone przez 36 miesięcy działania o charakterze informacyjnym i promocyjnym mają na celu zbudowanie i umocnienie jeszcze korzystniejszego i trwałego ich wizerunku na rynkach tych krajów. Kampanię rozpoczęto konferencją prasową, która odbyła się w Rosyjskim Centrum Prasowym wiosną tego roku. Wzięli w niej udział przedstawiciele władz i producentów oraz eksperci ds. żywienia. Moskiewska konferencja była transmitowana na żywo – przez internet – również na Ukrainę. Bieżące relacje internetowe ze wszystkich podejmowanych działań będą nieodłączną częścią całej kampanii.

Cały artykuł znajdziecie Państwo w poniższym pliku.

 

Źródło: Agro Serwis z dnia 16.11.2012 roku