Producenci soków coraz częściej inwestują w linie do rozlewu w technologii aseptycznej
W segmencie opakowań soków, nektarów i napojów owocowych może zwiększyć się udział opakowań PET, ponieważ producenci coraz chętniej decydują się na inwestycje w linię do rozlewu w technologii aseptycznej i tzw. barierowej, więc zastępują szkło i kartony butelkami PET – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).
Producenci soków, którzy borykają się obecnie ze stagnacją, starają się pobudzać tę nasyconą kategorię i odwrócić niekorzystne trendy – m.in. przy pomocy zmiany opakowań. Obecnie przeważa karton (58 proc. wszystkich opakowań). Na drugim miejscu są butelki PET (ok. 25 proc.), a na trzecim – szkło (17 proc.).
– Tymczasem z badań wynika, że konsumenci oczekują wygody, więc jeśli mają do wyboru ten sam produkt podany w kartonie czy szkle lub w butelce PET – wybierają to ostatnie opakowanie – komentuje Julian Pawlak.
Tego typu technologię posiada już np. Maspex, który nalewa w plastikowe butelki popularne soki i napoje Kubuś.
Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 27.08.2012 roku