Producent borówki amerykańskiej rusza z produkcją tłoczonych soków
PM, portalspozywczy.pl
Spółka Milbor, producent i eksporter borówki amerykańskiej, rozpoczęła tłoczenie soków z tych owoców. – W tym roku będziemy koncentrować się na budowaniu dostępności naszej oferty na terenie całego kraju. Rozpoczęliśmy już współpracę z dystrybutorami, dzięki którym będziemy mogli w pełni wykorzystać zbliżający się sezon – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Piotr Milewski, prezes zarządu, Milbor Sp. z o.o.
Milbor Sp. z o.o. od ponad 40 lat prowadzi działalność w branży sadowniczej, a od 10 lat wykorzystuje praktyki w uprawie borówki amerykańskiej. Obecnie plantacja borówki zlokalizowana w powiecie płońskim to około 25 ha, jednak firma współpracuje z innymi polskimi producentami, których łączny areał upraw tego owocu przekracza 300 ha.
– Dotychczas działalność firmy opierała się na eksporcie owoców w formie deserowej do krajów Unii Europejskiej, głównie Wielkiej Brytanii i Holandii oraz na wschód – do Rosji. Produkcja na cele przetwórcze istnieje dopiero od niedawna i będzie systematycznie wzrastać – podkreśla Piotr Milewski..
Produkcją soków pod marką Merry Berry firma zajmuje się od niedawna, ale już planowany jest rozwój tej oferty. – Początkowo tłoczenie soku odbywało się wyłącznie na cele własne, ale borówka, która w wyjątkowy sposób łączy bogactwo wartości odżywczych ze wspaniałym lekko słodkim smakiem, okazała się świetną bazą do produkcji całej gamy zdrowych i pysznych soków – mówi prezes.
Od początku tego roku marka Merry Berry jest dostępna w trzech wariantach smakowych: Borówka (100 proc.), Borówka – Jabłko (20 proc.), Borówka – Aronia (20 proc.). – Jesteśmy obecni w wybranych punktach sprzedaży detalicznej (np. w ramach sieci Freshmarket), jak również w kanale HoReCa na terenie Warszawy, Łodzi i Poznania.
Nasi konsumenci w pełni docenili połączenie jakości, smaku, wartości odżywczych i dietetycznych z nowoczesnym designem 200 ml szklanej butelki. Soki Merry Berry mające w swym składzie wyłącznie 100 proc. tłoczonych owoców powiększają ofertę soków NFC (not from concentrate), których spożycie dynamicznie rośnie – komentuje Piotr Milewski.
Jak dodaje, podobnie jak w przypadku owoców deserowych, Milbor planuje zainteresowanie ofertą soków klientów zagranicznych, szczególnie tam gdzie owoce borówki są dobrze znane i cenione. – Naszym głównym celem jest jednak promowanie właściwości borówki amerykańskiej wśród polskich konsumentów, którzy do tej pory mieli dostęp do tych zdrowych owoców jedynie w krótkim sezonie letnim – mówi prezes.
– W tym roku będziemy koncentrować się na budowaniu dostępności naszej oferty na terenie całego kraju. Rozpoczęliśmy już współpracę z dystrybutorami, dzięki którym będziemy mogli w pełni wykorzystać zbliżający się sezon. Kolejnym krokiem będzie poszerzenie oferty soków o nowe smaki bazujące na owocach jagodowych – w końcu nazwa Merry Berry zobowiązuje. Jeśli chodzi o przetwórstwo samych owoców borówki, również w tym względzie mamy ciekawe pomysły, którymi pragniemy zaskoczyć naszych konsumentów – podsumowuje Piotr Milewski.
Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 06.03.2014 roku