Ruszyła wielka kampania promocyjna na pięciu rynkach zagranicznych
portalspozywczy.pl, PB
Ministerstwo Gospodarki przygotowało nową kampanię informacyjno-promocyjną Ministerstwa Gospodarki. Resort będzie zachęcał zagranicznych inwestorów w Czechach, Niemczech, na Ukrainie oraz w Chinach i Rosji do nawiązywania współpracy biznesowej z polskimi firmami. Kampania obejmująca reklamę w prasie, internecie, otudoor, a także działania PR wystartowała 16 września 2013 r. Ma kosztować około 20 mln zł.
Zdaniem wicepremiera oraz ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego, rośnie eksport polskich produktów na nowe rynki. – Nasi przedsiębiorcy są coraz lepiej przygotowani do wchodzenia na rynki międzynarodowe, poprzez izby, stowarzyszenia, a także silne powiązania między ambasadorami i podmiotami odpowiedzialnymi za promocję polskiej gospodarki – mówi wicepremier.
Celem kampanii, której hasło brzmi „Made in Poland”, jest wzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych przedsiębiorców, jako wiarygodnego i nowoczesnego partnera gospodarczego. – Chcemy pokazać światu, że nasz kraj posiada własne, atrakcyjne specjalności eksportowe, a polskie firmy z sukcesem mogą współpracować z zagranicznymi przedsiębiorcami – podkreśliła wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.
Komunikacja skupia się wokół piętnastu branż o szczególnym potencjale eksportowym w Chinach, Czechach, Niemczech, Rosji i na Ukrainie. Jedna z nich jest przemysł spożywczy, pozostałe branże to m.in.: budownictwo, stolarka okienna i drzwiowa, meble, produkcja jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyki, biużuteria, przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny.
Jak ocenia Ministerstwo Gospodarki, na podstawie m.in. danych GUS i ministerstwa rolnictwa, w ciągu 9 lat od wejścia Polski do UE eksport polskiej żywności wzrósł ponad trzykrotnie – z ok. 5 mld euro do 17,9 mld euro w 2012 r. W pierwszym półroczu 2013 r. ten dynamiczny wzrost był kontynuowany. Eksport wzrósł o niemal 14 proc. – Udział produktów rolno-spożywczych w całkowitej wartości polskiego eksportu wyniósł w 2012 roku 12,33 proc., co pozwala uznać ten sektor za jeden z fundamentów polskiego eksportu – oceniają autorzy raportu na temat polskiej gospodarki, opublikowanego przez MG.
Działania informacyjno-promocyjne odbywać się będą nie tylko w oparciu o reklamę w zagranicznych mediach i outdoor. W ramach kampanii powstanie raport „Polskie firmy i produkty”, który będzie opisywał zarówno makroekonomiczną sytuację polskiej gospodarki, jak i szczegółowo obrazował poszczególne branże. Ponadto, we wszystkich pięciu krajach odbędą się fora gospodarcze z udziałem przedstawicieli świata polityki i biznesu, zarówno z Polski, jak i danego kraju.
Cały artykuł znajdziecie Państwo w poniższym linku.
Źródło: http://www.portalspozywczy.pl/technologie/wiadomosci/ruszyla-wielka-kampania-promocyjna-na-pieciu-rynkach-zagranicznych,92230.html z dnia 14.10.2013 roku