Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Rynek napojów: Kolejne lata mogą być mniej udane

Rynek napojów: Kolejne lata mogą być mniej udane

O 40 proc. urosła wartość rynku napojów w ostatnich pięciu latach. Kolejne lata mogą być mniej udane. Jedynie woda typowana jest jako ten napój bezalkoholowy, który będzie zyskiwał w najbliższych latach na popularności – pisze „Rzeczpospolita”.

Powołując się na dane Nielsena Coca-Cola, czołowy gracz branży, podaje, że w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku popyt na napoje bezalkoholowe urósł o niecały 1 proc. Nasze wydatki na nie poszły w górę w tym czasie o niemal 7 proc. Różnica ta była spowodowana głównie podwyżkami. Były nieuniknione ze względu na drożejące w ubiegłym roku surowce i rosnące koszty produkcji.

Jak czytamy w „Rz”, w ciągu ostatnich pięciu lat wartość polskiego rynku napojów urosła o prawie 40 proc. Według Nielsena ponad 3 mld zł rocznie wydajemy już na napoje gazowane oraz soki, nektary i napoje owocowe. Niemal 2,8 mld zł warty jest już rynek wody. Według firmy badawczej Euromonitor International w 2016 r. przeciętny Polak wypije ponad 97 l wody. W tym czasie łączne spożycie napojów urośnie o 16 proc.

Zdaniem analityków, zyskiwać będą także napoje funkcjonalne, a jednym z nich są izotoniki. Na przeciwnym biegunie są soki i nektary, których spożycie sięga już średniej unijnej. Stagnacja czeka też napoje gazowane. W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku popyt na nie spadł odpowiednio o 5 i niemal 2 proc. – podaje „Rz”.

 

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 25.06.2012r.