Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Rynek przetwórstwa owoców i warzyw: Szybciej, łatwiej, bardziej naturalnie

Rynek przetwórstwa owoców i warzyw: Szybciej, łatwiej, bardziej naturalnie

Na rynku przetwórstwa owoców i warzyw wszystkie realizowane inwestycje i wprowadzane innowacje zmierzają obecnie do ułatwienia i skrócenia czasu przygotowania posiłków oraz uczynienia produktów bardziej „naturalnymi”.

– Sama branża owocowo-warzywna rozwija się, ale bardzo odstaje od Europy Zachodniej. Niektóre pomysły są przekładane na polski rynek, stąd bardziej to jest odtwórcze niż innowacyjne. Polskie firmy raczej nie wprowadzają zbyt wielu innowacji. Nasza branża po prostu korzysta z rozwiązań funkcjonujących w innych krajach – przyznaje Beata Dobkowska, główny technolog w firmie Marwit.

O ile nie można mówić o innowacjach na szeroką skalę, branża w tej chwili rozwija się zgodnie z trzema obowiązującymi na rynku spożywczym trendami. Chodzi o wzmożony popyt na produkty łatwe w przygotowaniu (convenience), ale równocześnie naturalne/ekologiczne oraz tradycyjne.

Tradycja, wygoda i ekologia

– Polacy są tradycjonalistami i kupują z reguły znane kuchni polskiej smaki. Ogórki konserwowe czy kwaszone, sałatki warzywne, powidła, chrzan cieszą się niezmienną popularnością od wielu lat. I niewiele się zmienia w tym trendzie. Największe zmiany widać jednak w gotowości do poszukiwania zdrowych i szybkich w przygotowaniu produktów opartych na naturalnych składnikach, ale jednocześnie zachowujących tradycyjność smaku – komentuje Barbara Grzywacz, dyrektor działu handlu i marketingu firmy Bracia Urbaniak. Jej zdaniem, gotowe do spożycia produkty cieszą się w naszym kraju ogromną popularnością. – Zabiegani Polacy, przemęczeni pracą i innymi obowiązkami doceniają walory gotowych do użycia produktów, które można zjeść bezpośrednio ze słoika, oszczędzając przy tym cenny czas. Obecnie pojawił się jednak dodatkowy trend na szybkie w przygotowaniu, ale jednocześnie zdrowe produkty – dodaje.

Firmy starają się więc wprowadzać jak najwięcej nowych produktów odpowiadających tym trendom. Najwięcej z nich pojawia się w kategorii mrożonek, która jest wyjątkowo podatna na innowacje, oraz umytych i pakowanych świeżych owoców i warzyw.

Cały artykuł znajdziecie Państwo w poniższym linku.

 

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 22.06.2012r.