Soki i przeciery dla dzieci mają nową konkurencję. Na polski rynek wkraczają musy GoGo Squeez
Francuska Grupa MOM, w której skład wchodzi przetwórca warzyw i owoców Materne, we współpracy Polską Grupą Dystrybucyjną Navo, wprowadzają na polski rynek innowacyjny produkt – dedykowany dla dzieci mus owocowy w zakręcanych saszetkach GoGo Squeez. Tym samym tworzy się nowa kategoria produktów, które mają konkurować z sokami i przecierami dla dzieci takich marek, jak Kubuś, Leon czy Pysio.
Grupa MOM i Materne, po sukcesie produktu we Francji (marka ojczysta Pom’ Potes), rozszerzyły pole działania o takie kraje jak USA, Kanada czy Hiszpania. W 2012 r. produkt trafi nie tylko na rynek polski, ale i rosyjski. 2013 rok to plany ekspansji do Brazylii i Japonii.
– Polski rynek ma ogromny potencjał w regionie Europy Wschodniej – jest drugi co do wielkości (po Rosji). Wyniki badań pokazały, że Polska ze względu na rosnący popyt na zdrowsze i wygodniejsze spożyciu produkty, jest krajem, w którym produkty GoGo Squeez mają duży potencjał rynkowy. Dlatego to właśnie Polska jest jednym z krajów, w których firma Materne postanowiła wprowadzić swoje produkty w kwietniu 2012 roku i tym samym rozpocząć proces budowania silnej pozycji działaniami krótko- i średnioterminowymi – powiedziała Guergana Spassova, MOM CEE Area Manager.
Jak dodała przedstawicielka firmy, potencjał ten oznacza się tym, że mimo, iż Polska jest w grupie liderów w produkcji warzyw i owoców w Europie, a spożycie tego typu produktów jest niewielkie porównując inne rynki (55 kg zjedzonych owoców i warzyw przez jednego Polaka vs. 85 kg – przez obywatela UE). Tymczasem – z drugiej strony – widoczne jest duże porównywalne spożycie soków.
Produkt dedykowany jest matkom i dzieciom w wieku szkolnym oraz aktywnym kobietą. Za wyborem produktu ma przemawiać m.in. brak konserwantów, wygoda spożywania owoców i warzyw, które są rekomendowane przez żywieniowców (jedna saszetka musu to jedna z pięciu porcji owoców).
Cały artykuł znajdziecie Państwo w poniższym linku.
Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 20.06.2012r.