Tetra Pak wykorzystuje bioplastik do produkcji opakowań kartonowych w Brazylii
Tetra Pak, światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, jako pierwsza firma w branży ogłosiła, że wszystkie opakowania, które produkuje w Brazylii, będą zawierały polietylen o niskiej gęstości (LDPE) pochodzenia organicznego.
Dzięki użyciu papieru oraz bio-LDPE wytwarzanego z trzciny cukrowej, zawartość materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych w opakowaniach Tetra Brik® Aseptic 1000 ml Base wrośnie do 82%.
W lutym 2014 roku Coca-Cola Brazil, jako pierwsza firma na świecie zaczęła pakować swoje soki marki Del Valle w nowe opakowania Tetra Pak. Do tej pory były one sprzedawane w tradycyjnych kartonach. Po udanym wdrożeniu projektu w Coca-Cola Brazil, program został rozszerzony na wszystkie 150 firm, które są klientami Tetra Pak Brazil – jest to w sumie ponad 13 miliardów opakowań rocznie.
„Jesteśmy bardzo dumni mogąc ogłosić, że jesteśmy pierwszą firma w branży, która używa LDPE pochodzenia organicznego w opakowaniach kartonowych” – powiedział Charles Brand, wiceprezes ds. marketingu i zarządzania produktem w Tetra Pak. „Jesteśmy przekonani, że najlepszym sposobem na zabezpieczenie zrównoważonego rozwoju przemysłu opakowaniowego w przyszłości i sprostanie wyzwaniom, jakie stawia przed światową gospodarką powiększający się deficyt materiałów pochodzących z paliw kopalnych, jest stałe zwiększanie wykorzystania surowców odnawialnych. Naszym ambitnym celem jest stworzenie w 100% odnawialnego opakowania – obecnie nasze kartony są odnawialne w średnio 70%. Nasz najnowszy projekt to ważny krok w tym kierunku”.
LDPE produkowany przez firmę Brasem, wiodącego światowego producenta polimerów, ze źródeł odnawialnych i wykorzystywany przez Tetra Pak, ma te same właściwości fizyczne i chemiczne co polietylen wyprodukowany z paliw kopalnych. Klienci, którzy chcą stosować nowy materiał opakowaniowy nie muszą wprowadzać żadnych zmian w wykorzystywanych przez nich liniach produkcyjnych. Długoterminowym celem Tetra Pak jest rozszerzenie oferty wprowadzonej w Brazylii także na inne rynki.
Źródło: Tetra Pak